w Blog

Jesteśmy właśnie w środku sezonu wakacyjno-urlopowego. W tym roku ma on szczególne znaczenie. Po miesiącach restrykcyjnych ograniczeń, zamknięcia w domu i braku wszelkich rozrywek, wyjazd wakacyjny nabiera wręcz symbolicznego znaczenia. Dlatego nie oszczędzamy, a obniżka za nieudane wakacje to ostatnia rzecz, jakiej byśmy chcieli w takiej sytuacji. Jednak czasem nie mamy wyjścia

Jakich pieniędzy możemy oczekiwać od biura podróży, gdy wracamy z wakacji wykończeni, niezadowoleni i głodni, gdy posiłki pozostawiały wiele do życzenia?

Obniżka za nieudane wakacje a Tabela Frankfurcka

Reklamacja wakacji oparta jest o Ustawę z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Jednak ustawodawca nie określa kwot, których możemy żądać. 

Dlatego w żądaniu obniżki za nieudane wakacje ogólnie przyjęto stosowanie tzw. Tabeli Frankfurckiej, która określa procentową obniżkę za okres występowania niezgodności.  Dostępna jest na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Ale nie musisz jej szukać…

Poniżej zamieściliśmy ją dla Ciebie.

Karaluchy, grzyb i nie tylko

Najwięcej otrzymać można za te niewygody, które są szczególnie uciążliwe. Aż 50% zwrotu poniesionych kosztów można otrzymać za robactwo w pokoju, czy pęknięcia ścian i wilgoć, która jednak może być niebezpieczna dla zdrowia. Reklamacja wakacji w takich przypadkach jest jak najbardziej uzasadniona.

Poza tymi elementami, większość niedogonień kosztować będzie biuro podróży od 5 do 25% za okres, w którym nie zostały one usunięte. 

Dla wyjaśnienia..

Jeśli zgłosimy obecność karaluchów i po 2 dniach przeniosą nas do innego pokoju, to możemy wnioskować o obniżenie kwoty o 50% proporcjonalnie za dwa dni życia z insektami. 

Ponadto…

Pamiętaj, że tabela ta jest wyznacznikiem obniżenia ceny, a jedynie wskazówką. O czym zresztą piszą eksperci na UOKiK.

Obniżka za nieudane wakacje a odszkodowanie

To nie są jednoznaczne żądania. Jeszcze raz podkreślamy, że możesz wnioskować o nie jednocześnie. Jeśli ubiegasz się dodatkowo o zadośćuczynienie lub odszkodowanie za poniesione krzywdy, to nie masz żadnych wytycznych. Oceniasz to już sam. 

Oba te żądania powinieneś zawrzeć od razu we wniosku reklamacyjnym (o tym, jak go prawidłowo wypełnić, pisaliśmy we wcześniejszym wpisie – zachęcamy do przeczytania w całości).

A teraz obiecana tabela.

 

0